Rajd Wschód - Bractwo Motocyklowe Żołnierzy Wojsk Ochrony Pogranicza

Bractwo Motocyklowe Żołnierzy WOP
Przejdź do treści
RAJD WSCHODNIĄ GRANICĄ POLSKI
W  2017 roku rozpoczęliśmy objazd  - drugi etap naszego postanowienia o nazwie „GRANICA” . Poprzedziliśmy nasz tour rozpoczęciem sezonu w Krościenku i płynnie przeszliśmy do celu jakim jest rajd wzdłuż  naszych granic. Podczas pobytu w Pieninach zaliczyliśmy spływ przełomem Dunajca.
ZWIEDZAMY PLACÓWKĘ STRAŻY GRANICZNEJ W ZAKOPANEM
BIESZCZADY
STUPOSIANY
Udając się do miejscowości Stuposiany, gdzie zaplanowaliśmy pierwszy nocleg, zwartą grupą pomknęliśmy trasą przez Duklę w Bieszczady. Próba odnalezienia pomnika pomordowanych żołnierzy WOP i strażnicy zakończyła się niepowodzeniem, gdyż każdy chcąc nam pomóc, kierował nas w inną drogę. Okazało się ze do samego pomnika nie podjedziemy gdyż obecnie znajduje  w zamkniętym parku krajobrazowym natury 2000 i nie można tam wjechać motocyklami. Szukanym miejscem jest nieistniejąca Strażnica WOP w Jasielu.
ZUBRACZE
Jadąc przez Wolę Michową  zatrzymaliśmy się w miejscowości Zubracze, gdzie zamieszkuje nasz przyjaciel  Eugeniusz wraz rodziną. Nie sposób było przejechać nie zawitawszy do Gienia. Pomimo czasu, który upłynął Gienio jest zawsze taki sam,  czas się u niego zatrzymał . Pojechał z nami w dużym smutku jego żony, która miała obowiązki. Życie to jest odpowiednie stwierdzenie jako komentarz.
OBJAZD DUŻEJ PĘTLI BIESZCZADZKIEJ
CHEŁM
W dalszą drogę do Nadbużańskiego Oddziału Straży Granicznej w Chełmie udaliśmy się tylko we trojkę. Marian, który jeszcze reprezentował motocyklistów z BRAVE EAGELS oraz Wojtek i Darek. Pozostali koledzy z różnych względów powrócili w swoje strony – miejsca w których mieszkają.
MICHAŁOWO
Z Chełma udaliśmy się wzdłuż granicy przez Włodawę, Dołhobrody, Siemiatycze, Kodeń do następnego punktu zakwaterowania w Placówce SG w Michałowie. Gmina i placówka zrobiły na nas pozytywne wrażenie. Zwiedziliśmy Supraśl, miejsce kultu prawosławia z dużym klasztorem jak również  udaliśmy się do miejsca, które podarował polskim Tatarom Jan Sobieski - Kruszyniany. Warte zobaczenia jest meczet, cmentarz muzułmański oraz  jurta mongolska.
Byliśmy w miejscowości Sarny, gdzie żołnierze AK rozbroili pocisk V2 i przetransportowali go do Londynu. W tej miejscowości na rynku widoczny jest pomnik, który obrazuje to wydarzenie.
SEJNY
Kolejny etap naszej wyprawy to Sejny, gdzie oczekiwał na nas Zbyszek, przyjaciel z naszej 13 kompanii podchorążych. Pokazał nam piękno ziemi Sejneńskiej oraz szlak bojowy Korpusu Ochrony Pogranicza.  Dalsza część naszej wyprawy to styk trzech granic Polski, Rosji i Litwy oraz przejazd przez Puszczę Gromnicką do miejscowości Banie Mazurskie i granicznej miejscowości Rapa, gdzie pozostała tylko słynna piramida. Wracaliśmy przez Węgorzewo,  domek myśliwski  Jana z Bań Mazurskich do kwatery, którą nam przygotował nasz klubowicz Zbyszek.
KĘTRZYN
Zwidzieliśmy Kętrzyn oraz kwaterę Hitlera w Gierłoży „Wilczy Szaniec”. Rozwiązaliśmy naszą grupę i rozjechaliśmy się do domów. Wspólnie z Marianem podróżowaliśmy do dróg rozstajnych na południe i na wschód. Wycieczkę  uważam za udaną i w przyszłym roku jak pozwoli woreczek z zasobami finansowymi ruszymy w ostatni etap naszej wycieczki jakim jest GRANICA  ZACHÓD-POŁUDNIE.