Kętrzyn - Bractwo Motocyklowe Żołnierzy Wojsk Ochrony Pogranicza

Bractwo Motocyklowe Żołnierzy WOP
Przejdź do treści
Sezon motocyklowy 2019 rozpoczęliśmy 16 maja na Mazurach. Bazą był pensjonat TOM w Kętrzynie. Organizacją rozpoczęcia sezonu zajął się kolega Zbyszek wraz z żoną Jolą. Czwartek był dniem przybycia do bazy zlotowej. Właścicielem pensjonatu jest motocyklista Tomek, który doskonale zna potrzeby braci motocyklowej. Pogoda majowa nie rozpieszczała naszego kraju. Było zimno i dżdżysto, jednak ten fakt nie przeraża motocyklistów, którzy dotarli do Kętrzyna na swoich maszynach. Nieobecni na rozpoczęciu sezonu byli usprawiedliwieni.
ROZPOCZĘCIE SEZONU
W piątek po śniadaniu ruszyliśmy na wycieczkę do miejscowości Mamerki, w których zwiedzaliśmy byłe bunkry dowództwa wojsk lądowych Wehrmachtu oraz dwie placówki Straży Granicznej w Baniach Mazurskich i Barcianach. W Baniach Mazurskich zjedliśmy słynące w okolicy kartacze w restauracji Młyn jak również lody, które miały smak dawnych serwowanych z termosu. Przypominać miały smak dzieciństwa. Na placówce w Barcianach byliśmy po raz ostatni. Jest decyzja o zmianie lokalizacji tego  obiektu i budowy nowego. Obecny budynek pamiętamy z szkolenia granicznego w latach 1983-1985r. Dzień zakończyliśmy wspólną biesiadą i wspomnieniami z lat  pobytu w Kętrzynie. Rozmawialiśmy również na temat zbliżającego się zlotu weteranów w Berlinie. Podjęliśmy decyzje, że pojedziemy większą ekipą ze względu, iż wprowadzać będziemy inne polskie grupy motocyklowe na Memomrial Run. Rozmawialiśmy także o zakończeniu naszego sezonu motocyklowego i ustaliliśmy, że być może będzie to miejscowości Uniejów z termami cieplnymi.
Sobota był dniem spływu kajakowego rzeką Krutynią. Pokonaliśmy dystans ok. 9 km z miejscowości Ukta i można stwierdzić, że było fantastycznie. Pogoda dopisała i zmęczenie dało znać po powrocie do naszej bazy w Kętrzynie. Po obiedzie i odpoczynku byliśmy gośćmi w domu Joli i Zbyszka. Niedziela była dniem powrotu. Wszyscy dotarli szczęśliwie i bez zdarzeń.
Dziękuję wszystkim klubowiczom, którzy uczestniczyli w rozpoczęciu sezonu. Dziękuję Joli, Zbyszkowi za zorganizowanie zlotu w Kętrzynie, w miejscu którym spędziliśmy wspólnie dwa lata i promocję. Dziękuje Tomkowi właścicielowi pensjonatu TOM za możliwość goszczenia w obiekcie. Podziękowania należą się wszystkim funkcjonariuszom Straży Granicznej za pokazanie nam placówek Straży Granicznej i za zaangażowanie.